Yes, ikzelf en mijn kind zijn hooggevoelig, leuk!

Yes, ikzelf en mijn kind zijn hooggevoelig, leuk!

Yes, ikzelf en mijn kind zijn hooggevoelig, leuk!

4 tips waardoor hooggevoeligheid in het gezin leuk wordt!

  1. Benoem de onrust, boosheid, verdriet en angst die je ervaart. Doe dat hardop als je het bij jezelf ervaart als je op jezelf bent maar ook als je het ervaart als je bij een ander bent!

  2. Laat je kind ‘s avonds benoemen wat hij of zijn in heeft voelen gebeuren. Laat hem of haar spelenderwijs benoemen wat hij of zij gedurende de dag in zijn of haar lichaam ervaren heeft: “Waar heb je het voelen trillen en kriebelen in je lichaam? Waar was je toen en met wie was je toen? Wat hoorde je en wat zag je toen?” Vul niets in en stel open vragen om samen te ontdekken hoe energie zich bewoog in die situatie.

  3. Maak er samen met je kind een spelletje van om te voelen dat alles energie is! Bijvoorbeeld dat je iets zonder het uit te spreken iets tegen je kind zegt en hij of zij moet zeggen wat het is. Of dat je speelt verstoppertje waarin je elkaar niet mag zoeken. De zoekende moet stilstaan tot hij of zij voelt waar de ander is.

  4. Ga de uitdaging aan om nare energie in jezelf en opgepikt van anderen te doorleven! Voel de vibratie van paniek, boosheid, frustratie, angst en de trilling van verdriet door je hele lijf heen gaan. Laat het maar toe. En het is nodig om meer te leren over emoties, hun doel en betekenis en waar ze vandaan komen. Leer dat door deel te nemen aan het programma: Leer Hoe Je Weer Je Energieke Zelf Wordt

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *